Sidor

tisdag 11 juli 2017

Snigelfritt...

Jag hittade den här bilden på nätet och tycker den är kul. En kompis plockar och avlivar 600 mördarsniglar per dag och tycker det är för jäkligt. Det är det ju också. Särskilt som man inte har något val.
Vi har haft mördarsniglar i mitt område en fem sex år nu. Ett år var det så jäkligt att jag nästan tänkte sälja och flytta. Det var mördarsniglar precis överallt.

Problemet är emellertid löst för min del. Jag köper Anticaracoles snigelmedel i Spanien. Det är en slags blå strössel som man strör ut och jag garanterar att det blir snigelfritt. De älskar och äter upp kornen helt enkelt. Och dör. Sorgligt men nödvändigt.
Det finns sånt här strössel att köpa i Sverige också. Åtminstone hos trädgårdshandlarna. Men det är dyrt, ett par hundra kronor per paket och det går åt ett par sådana under en sommar. När det regnar löses det nämligen upp och försvinner ner i jorden. Då måste man på med nytt.
Så jag köper det i Spanien. Mindre än 35 kronor kostar det där och mängden är densamma. Se det som ett tips på semesterresan.


Inga kommentarer: